Każda kobieta jest piękna. Kampania znanej marki w duchu body positive zachwyca

Po raz kolejny Asos zaprasza do współpracy modelki o różnych typach sylwetki, udowadniając, że każde ciało jest piękne
Po raz kolejny Asos zaprasza do współpracy modelki o różnych typach sylwetki, udowadniając, że każde ciało jest piękne Fot. Facebook/ Asos
Asos to brytyjski sklep internetowy, który uwielbiany jest przez dziewczyny z całego świata, w tym również Polski. Marka doceniana jest nie tylko za bogatą ofertę, ale również kampanie promujące różne rodzaje urody i sylwetki. W połowie kwietnia ASOS zaskoczył po raz kolejny prezentując nową kampanię bielizny.

Niedawno Asos zapowiedział innowację polegającą na prezentowaniu określonego ubrania na więcej niż jednej sylwetce. Każdy, kto robi zakupy internetowe dobrze wie, że często to, co widzimy na stronie i to, co dostajemy w paczce, znacznie się od siebie różni. I niekoniecznie chodzi tu o jakość czy wykonanie, ale o fakt, jak ubranie układa się na kimś, kto nie ma idealnej figury i rozmiaru 34. Wprowadzone zmiany pokazują ten sam ciuch na kobietach o różnych typach figury, co może pomóc klientkom uniknąć rozczarowania po otrzymaniu zamówienia.
Zaledwie kilka tygodni później brytyjska marka ponownie zachwyciła klientki. Tym razem chodzi o reklamę cielistej bielizny, w której wystąpiły modelki prezentujące różne rodzaje sylwetki i inne kolory skóry. Na zdjęciach widoczne są niedoskonałości takie jak cellulit, rozstępy i – większe lub mniejsze – fałdki tłuszczu. Sesja pokazuje ciała normalnych kobiet, z którymi może identyfikować się przeciętna użytkowniczka sklepu. To kolejny komercyjny ruch promujący ruch body positive, który na całym świecie w ciągu ostatnich miesięcy zdobył ogromną popularność i którego celem jest zburzenie mitu o idealnym ciele i perfekcyjnej figurze, który przez lata sprzedawała kobietom branża mody. Czy tego typu sesje zdjęciowe faktycznie oddziałują na kobiety?

– Takie kampanie na pewno mają pozytywny wydźwięk. Na co dzień otoczeni jesteśmy nierealnymi obrazami ciała idealnego, które sprawiają, że dążymy do nieosiągalnych celów, co skutkuje zaburzeniami odżywiania czy stosowaniem katorżniczych diet – mówi naTemat dr Anna Januszewicz, psycholog z Uniwersytetu SWPS. – Co jakiś czas pojawiają się kampanie pokazujące różne rodzaje kobiecych sylwetek. To na pewno dobry trend i jeśli zaangażowałoby się w niego więcej marek, miałby konkretny sens.

Psycholog zauważa, że już od pewnego czasu widać zmiany w promowanym w mediach wizerunku kobiet. – Dawniej prym wiodła chłopięca figura, jak u Kate Moss, teraz coraz częściej promowana jest sportowa, zdrowa sylwetka. Te zmiany tendencji pokazują kobietom, że mieszczą się w pewnych normach – zauważa dr Anna Januszewicz i dodaje: – Ciągłe porównywanie się do modelek, które widzimy w magazynach czy na billboardach powoduje chęć odchudzania się i wypracowania podobnej sylwetki, co czasem, paradoksalnie, działa na odwrót. Diety mające przynieść spektakularne rezultaty w krótkim czasie, często powodują efekt jojo i rozregulowanie organizmu, co skutkuje dodatkowymi kilogramami. Motywacja w dążeniu do wymarzonej figury jest dobra, ale nie można popadać w nadmierną fiksację.
Asos to platforma, która idzie z duchem czasu, dostosowując się do potrzeb czasów i klientów. Latem 2017 roku firma zrezygnowała z retuszu modelek prezentujących kostiumy kąpielowe, a kilka miesięcy później wprowadziła linię kosmetyków do makijażu, której produkty były przeznaczone zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn.


Inne marki również wspierają ruch body positive
Kampanie z modelkami o różnych rozmiarach powoli zaczynają pojawiać się w świecie mody i urody. Asos to nie jedyna marka, która wspiera ruch body positive. Dove mówiło o kobiecym pięknie bez względu na rozmiar już wiele lat temu w słynnej kampanii Real Beauty i do dziś pokazuje, że różnorodność jest pięknem.
W zeszłym roku także popularna marka Missguided wystartowała z kampanią #makeyourmark, którą namawia kobiety do pokochania siebie i zaakceptowania swoich wad i niedoskonałości. – W takich kampaniach istotne jest, aby nie zapominać o atrakcyjności przekazu – podkreśla psycholog. – Z natury człowiek chce otaczać się tym, co piękne i zdrowe, dlatego jeśli marka decyduje się na pokazanie naturalnych niedoskonałości ciała kobiety, takich jak cellulit czy rozstępy, dobrze, aby robiła to w estetyczny, przyciągający wzrok, sposób.
Trwa ładowanie komentarzy...