Znowu nie możesz zdjąć pierścionka, a spodnie zrobiły się za małe? Wiemy, jak zaradzić opuchliźnie

Gromadzenie nadmiernej ilości wody w organizmie to problem wielu kobiet. Są sposoby, dzięki którym można go zminimalizować
Gromadzenie nadmiernej ilości wody w organizmie to problem wielu kobiet. Są sposoby, dzięki którym można go zminimalizować Fot. Instagram/ aamulyaa, daisywmbee
Większość kobiet doświadcza uporczywej dolegliwości, jaką jest nadmierne zatrzymywanie wody w organizmie. Czujemy się spuchnięte, ociężałe i nieatrakcyjne. Jakie są przyczyny i czy jest jakiś sposób, aby to powstrzymać?

Co sprawia, że jesteśmy opuchnięte?
Pierścionek zaklinowany na palcu, stopa nie mieszcząca się w bucie czy poduszeczki pod oczami - nie ma chyba kobiety, która choć raz nie miała takich problemów, wynikających właśnie z zatrzymywania wody w organizmie. W telewizji i radiu słyszymy coraz więcej reklam magicznych kapsułek, których połknięcie ma rozwiązać problemy z gromadzeniem wody w organizmie. Sama kiedyś stosowałam jedne z nich i wydawało mi się, że pomagały, ale nie wiem , a ile rzeczywiście tak było, a na ile była to po prostu autosugestia.

– Gromadzeniu w organizmie nadmiernych ilości wody winny jest przede wszystkim sód, znajdujący się m.in. w soli. Chociaż myśląc o soli pierwsze, co przychodzi na myśl, to po prostu przyprawa, to w rzeczywistości jest ona obecna w wielu produktach, które spożywamy na co dzień w sporych ilościach. To m.in. słone przekąski, które tak kochamy, żółty ser czy popularne kiszonki. Mając problemy z zatrzymywaniem wody w organizmie powinniśmy ograniczyć spożywanie takich składników do minimum – mówi nam Hanna Stolińska-Fiedorczuk, dietetyk.– Podobnie jest zresztą z cukrem, obecnym w słodkościach, napojach czy niektórych potrawach. On również nie pomaga – dodaje.
Wszystko, jak to zwykle, jest kwestią bardzo indywidualną, ale u wielu z nas problem z opuchlizną pojawia się kilka dni przed okresem. Czujemy się cięższe, na wadze przybywa nam kilka kilo, a spodnie, w których chodzimy na co dzień, nagle robią się niepokojąco obcisłe. Tej sytuacji winny jest wzrost poziomu estrogenów, czyli hormonów odpowiedzialnych m.in. za regulacje cyklu menstruacyjnego u kobiet. Opuchnięcie jest na pewno nieobce również tym paniom, które na co dzień stosują antykoncepcję hormonalną.

Z opuchlizną można walczyć
Choć zatrzymywanie wody, wydaje się niemiłym, ale nieodłącznym elementem życia każdej z nas, są pewne sposoby, dzięki którym możemy występowanie opuchnięć czy obrzęków zminimalizować. Najprostszym z nich jest oczywiście wspomniane wcześniej wykluczenie z diety pewnych składników i zastąpienie ich innymi, które mogą stanowić odpowiedź na nasze problemy.


– Warto uzupełnić dietę w potas i magnez, które znajdziemy m.in. w warzywach, owocach i pieczywie pełnoziarnistym. Jeśli chodzi o napoje, bardzo pomocne mogą być herbaty z natki pietruszki, selera i pokrzywy, które są moczopędne i ułatwiają pozbycie się nadmiaru wody z organizmu. Skutecznym rozwiązaniem jest też ocet jabłkowy rozcieńczony wodą – tłumaczy Hanna Stolińska-Fiedorczuk. – Do codziennej rutyny warto wprowadzić też regularny ruch, podczas którego wypacamy nadmiary wody. Po treningu musimy jednak pamiętać o picu wody, aby uniknąć odwodnienia.
Okazuje się, że dzięki pewnym małym trikom możemy mieć pewien wpływ na zmniejszenie objawów nadmiernego zatrzymywania wody w organizmie. Jak podkreśla dietetyk, kluczowe jest picie dużej ilości wody, o czym wielu z nas na co dzień po prostu nie pamięta. Wiem, to brzmi trochę sprzecznie - "musisz pić dużo wody, żeby uniknąć nadmiernej ilości wody gromadzącej się w organizmie". Chodzi jednak o to, że gdy pijemy zbyt mało, nasz organizm, nie chcąc dopuścić do odwodnienia, gromadzi zapasy, które powodują dolegliwości, których tak bardzo chcemy uniknąć.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...