Zapomnij o bezmyślnym podążaniu za trendami, pomyśl o środowisku. NAGO może być rewolucją w polskiej modzie

NAGO to etyczna moda, uniwersalne ubrania tworzone w zgodzie ze środowiskiem. Twarzą kampanii została supermodelka Julia Banaś
NAGO to etyczna moda, uniwersalne ubrania tworzone w zgodzie ze środowiskiem. Twarzą kampanii została supermodelka Julia Banaś Fot. Dominik Tarabański dla NAGO
Zawsze modna klasyka, świetna jakość, a wszystko z największą dbałością o środowisko. NAGO to nowa marka stworzona przez Jaśka Stasza, Julię Turewicz, Aretę Szpurę i Anię Piętę - ludzi, dla których moda to coś więcej niż zmieniające się jak w kalejdoskopie trendy.

Polacy są coraz bardziej eko
Areta Szpura, która jeszcze niedawno współtworzyła popularną markę ubraniową Local Heroes, od dłuższego czasu angażuje się w ekologię i uświadamianie ludziom, że każdy może coś zmienić. To właśnie ona w dużej mierze zapoczątkowała w Polsce "trend" na odrzucenie plastikowych słomek na rzecz tych papierowych, metalowych czy bambusowych, które pojawiają się w coraz większej ilości knajp.

Areta (używając m.in. na swojego Instagrama) edukuje również w kwestiach zakupowych czy urodowych. Dziewczyna całe życie jest jednak związana z modą, więc w końcu musiał nastąpić moment, gdy do niej wróci. Wraz ze znajomymi, Jaśkiem Staszem, Julią Turkiewicz i Anią Piętą, stworzyła NAGO, markę z uniwersalnymi ubraniami na wiele sezonów.

Sama nazwa miała być łatwa do wymówienia również zagranicą, choć początkowo miała być wyłącznie żartem. Twórcy marki twierdzą, że ich sekretną mocą są materiały.

– Nasz zespół, a konkretnie Ania i Weronika, wykonały ogromną pracę, przeszukując rynek producentów tkanin na czterech kontynentach. Okazuje się, że jeśli dobrze poszukać, na świecie są już świetne ekologiczne materiały, które z powodzeniem zastępują to, co znamy z półek w sieciówkach – tłumaczy Julia Turkiewicz, jedna z założycieli marki.
Świadoma moda to przyszłość
Ubrania NAGO szyte są z nowoczesnych, ekologicznych tkanin takich jak tencel, czy cupro. Są miękkie jak jedwab i wytrzymałe niczym sztuczne włókna - w zimie grzeją, a latem chłodzą. Korzystając z innych materiałów twórcy marki dokładnie kontrolują ich jakość i sposób produkcji na każdym etapie.


– Sprawdzamy, czy do uprawy używane są pestycydy, jaką wodą podlewane są rośliny - bawełnie w zupełności wystarcza tzw. "brudna woda”, która nie ma żadnego wpływu na jej jakość, a nie uszczupla zasobów wody pitnej. Weryfikujemy też, jakie środki chemiczne używane są w procesie produkcji i farbowania materiału – opowiada Julia.

W przypadku marek stawiających na ekologię często pojawiają się wątpliwości co do cen ubrań. Jeżeli tworzone są w zgodzie ze środowiskiem, a ich jakość jest doskonała, wydaje się, że musi za tym iść również wysoka cena. Twórcom zależy jednak na tym, aby firma nie była kojarzona jako zbyt droga dla przeciętnej konsumentki.

Turkiewicz tłumaczy, że ich zdaniem klientom trzeba pomagać podejmować odpowiedzialne decyzje, a nie "karać” za zakupy ekologicznych produktów wyższą ceną. Oczywiście materiały, z których tworzą są droższe od takich, które nie są eko, ale dzięki bardzo dobrej trwałości owe ubrania posłużą znacznie dłużej, niż te z popularnych sklepów.
Jakość vs Ilość
NAGO przekonuje, że nie warto przykładać zbyt dużej wagi do trendów, które znikają niemal tak szybko jak się pojawiają, ani słabej jakości ubrań, które zbyt często po jednym sezonie nadają się do wyrzucenia.

– Nasza planeta jest nie tylko przeludniona, ale też okropnie zaśmiecona. Staramy się być coraz bardziej odpowiedzialni w kwestii diety, kosmetyków, czy jednorazowych opakowań, ale zupełnie nie zwracamy uwagi na to, ile ubrań kupujemy, a co gorsza - ile wyrzucamy. Tylko w Polsce odpady tekstylne to dwa i pół miliona ton rocznie! – alarmuje Julia.

Stawiając na ubrania wysokiej jakości, możemy tę liczbę zmniejszyć. W zamian za odpowiedzialną decyzję, otrzymujemy produkty, które są zaprojektowane i wykonane z najwyższą starannością, bardzo dobrze leżą na ciele, są miłe w dotyku i co ważne - do ich wytworzenia nie użyto odczynników chemicznych, które negatywnie wpływają na zdrowie.
Wyświetl ten post na Instagramie.

#foodforthought #nagostore

Post udostępniony przez Nago (@nago.clth)

Julia zwraca uwagę, że ich marka to też uniwersalność - odzież zaprojektowana jest tak, żeby poszczególne elementy kolekcji pasowały do siebie i nie wyszły z mody po jednym czy dwóch sezonach. W ten sposób kobiety mogą cieszyć się ubraniami znacznie dłużej i w efekcie pieniądze przeznaczone do tej pory na regularną wymianę garderoby przeznaczyć na inne przyjemności.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...